Jac Hensen: “Ronald ademt het vak dat hij beoefent”

Robin Hensen (Jac Hensen Mannenmode):

“Ronald ademt het vak dat hij beoefent”

 

robin-hensen-jachensen2

Robin (links) en Jac Hensen

“Anderhalf jaar lang duurde onze zoektocht naar de nieuwe visual identity voor Jac Hensen. Dat leidde onder andere tot een mooie mantra, met de pay-off: ‘Jac Hensen, weten dat het goed zit’. Drie kernwaarden staan bij ons centraal: we zijn een familiebedrijf, we koesteren ons vakmanschap en onze sterke lokale aanwezigheid, terwijl we tegelijkertijd een open blik op de wereld hebben gericht.

JH collage1

Op de komst van online shopping, het veranderende koopgedrag van de consument, moet het antwoord volgens ons zijn: sfeer, gevoel, uitstraling.

JH collage2

Binnen die nieuwe identiteit, dat herformuleren van ons DNA, heeft Ronald Fecken een waardevolle vertaalslag gemaakt naar onze elf winkels. Amersfoort is daarbij flagship store en pilot store ineen. Afgelopen september hebben we de compleet verbouwde en gerestylede tweede etage feestelijk geopend. Stuk voor stuk krijgen alle winkels de komende maanden deze look-and-feel.”

Bijleren en verbeteren

“Onze samenwerking met Ronald dateert van een jaar of drie terug. Ook hij is een gedreven en professioneel vakman. Ronald ademt het vak dat hij beoefent. Hij is continu bezig met bijleren en verbeteren. We kunnen erg goed met hem sparren; zijn het niet altijd met elkaar eens, maar daar wordt een idee juist sterker van. Net als wij wil Ronald op alle gebied de hoogste kwaliteit leveren. Hij zoekt samen met ons altijd naar het beste resultaat en staat open voor vernieuwing.

Inspiratietrips

“Ronald is als het ware onze ‘creative director’. Hij brengt letterlijk onze identiteit over de bühne en bouwt met ons mee aan een sterk merk. Ronald geeft ons etalageteam creatieve sturing en zorgt ervoor dat DNA, sfeer en beleving een samenhangend, geïntegreerd geheel zijn. Wij waarderen en profiteren van zijn helicopterview en zijn toegankelijke, respectvolle manier van samenwerken.

Regelmatig gaan we met hem op inspiratietrip naar steden als Florence, Berlijn en Antwerpen. Zo blijven we op de hoogte van de laatste wereldwijde trends en leren we elkaar bovendien steeds beter kennen.”

 

JH collage3