Home

rf-eerstehulp

Eerste Hulp bij…

  • Wat is een effectief antwoord van retailers op de wildgroei van webwinkels?
  • Hoe voeg ik sfeer en beleving toe in mijn winkel?
  • Trends komen en gaan. Hoe blijf ik up-to-date op het gebied van styling?
  • Welke etalagefiguren passen bij mijn merk of winkel?
  • Hoe maak ik een etalage met stopkracht?

Vragen waarop je als retailer niet zo een-twee-drie een antwoord hebt.
Kwesties waarover u best eens met iemand zou willen sparren, liefst met iemand die het klappen van de zweep kent. Die klankbord is, maar desgewenst ook uw baken en rots in de branding.

Eerste Hulp Bij Etalagefiguren

Welke etalagefiguren passen bij mijn merk of winkel?
Denk vanuit je doelgroep. Beoordeel welke etalagefiguren hierbij het beste passen. Welke figuren zullen jouw doelgroep het meeste aanspreken? Let daarbij vooral op houding, uitstraling en kleuren.

Eerste Hulp bij Styling

Trends komen en gaan. Hoe blijf ik up-to-date op het gebied van styling?
Ga je winkel ook eens uit en neem een kijkje bij de concurrent. Houd het straatbeeld in de gaten en volg de sociale media. Bezoek beurzen om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends. En, als je hier allemaal geen tijd voor hebt: zoek een klankbord die dat voor je doet.

Eerste Hulp Bij Winkelbeleving

Wat is winkelbeleving en hoe geef ik die vorm?
Winkelbeleving vormt hét antwoord op alle webwinkels. Hiermee kun je het verschil maken. Waar webwinkels altijd tweedimensionaal blijven, heb jij minstens drie dimensies tot je beschikking. Zoek klantcontact door ze te laten proeven/ruiken/voelen wat je verkoopt. Maak je waar tastbaar. Vergelijk de Efteling met een gewone grote speeltuin. Hoewel je in een gewone speeltuin ook een leuke tijd kunt hebben, vertelt de Efteling een verhaal.

Eerste hulp bij Etaleren

Wat is stopkracht en hoe creëer ik stopkracht in mijn etalage?
Een etalage is het goedkoopste marketingmiddel. Maak daar gebruik van.
Een voorbijganger heeft hooguit drie seconden om jouw etalage te passeren. Creëer stopkracht door iets origineels te laten zien. Plaats een Mini Cooper in je etalage, of een hologram. Bepaal je boodschap(pen) en maak die zichtbaar in je etalage. Maar let op: je kunt niet àlles vertellen. Maak dus weloverwogen keuzes.

Tip 1
Etalage en eerste meters van jouw winkel
Kijk altijd van buitenaf naar je eigen etalage. Dat doet de klant kijkt immers ook. Heeft je etalage stopkracht? Bevat hij stoorzenders, is de boodschap duidelijk?

Tip 2
Wees creatief en vermijd routine
Varieer niet alleen op de inhoud en de thema’s, maar verwissel ook regelmatig de basisindeling en eventuele podia en displays. Houd daarbij rekening met de ooghoogte van uw doelgroep. Voor kinderen is dat uiteraard lager dan voor volwassenen.

Tip 3
Observeer je klant
Volg hem/haar de eerste meters je winkel in. Wat pakt hij/zij vast? Kan hij/zij overal goed bij? Zijn de zichtlijnen goed ingedeeld?